Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nová vozidla za 6 miliard

16. 2. 2013

Rozsáhlá modernizace vozidlového parku Českých drah bude pokračovat také v roce 2013. Lze očekávat nasazení více než 150 nových a modernizovaných vozů (včetně vozů elektrických a motorových jednotek) v celkové hodnotě kolem 6 miliard Kč. Regionální dopravě budou dominovat zcela nové jednotky RegioPanter a RegioShark. Dálková doprava získá další modernizované vozy. Jejich dodávky se oproti roku 2012 zdvojnásobí.

Modernizace vozidlového parku regionální dopravy se výrazným způsobem posune v kvalitě vozidel. Přibližně 90 % všech vozů pro regionální linky, které budou dodávané v roce 2013, bude patřit zcela novým elektrickým a motorovým jednotkám. Podíl modernizovaných vlaků tak klesne přibližně na jednu desetinu (v roce 2012 činil podíl modernizovaných vozů cca 2/3 oproti 1/3 nových).

Nejvíce nových vozidel bude patřit do rodiny elektrických nízkopodlažních jednotek RegioPanter a nízkopodlažních motorových jednotek RegioShark. Zařazeny budou do provozu v Jihočeském, Plzeňském, Karlovarském, Ústeckém, Královéhradeckém, Pardubickém, Olomouckém a Zlínském kraji.

Dokončeny budou také dodávky jednotek CityElefant pro Moravskoslezský kraj a Regio-Shuttle RS 1 pro Liberecký kraj. Dobíhat budou i některé projekty modernizace, např. motorových vozů řady 842 nebo řídicích vozů pro klasické soupravy řady Bfhpvee295 (označované také jako řada 961, resp. s přezdívkou „sysel“).

Nová vozidla nabízejí cestujícím moderní světlý a přehledný interiér, nízkopodlažní uspořádání, bezbariérový přístup včetně WC, moderní audiovizuální informační systém, dveře snadno ovládané prostřednictvím tlačítek a za jízdy bezpečnostně blokované. Prostory jsou klimatizované a cestující mají u vybraných míst také elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky, např. notebooků nebo mobilních telefonů. Soupravy RegioPanter a RegioShark jsou vybaveny WiFi připojením k internetu.

 

Ilustrační foto: SoundTransit

 

Zrychlí se modernizace dálkových vlaků

U dálkových vlaků bude pokračovat modernizace vhodných typů vozů pro rychlost 160, případně 140 km/h. Oproti roku 2012 se modernizace těchto vozů zrychlí. Do provozu by jich mělo být uvedeno přibližně 2x více než v předchozím roce. Bude dokončena modernizace restauračních vozů WRmee816, dodávkou přibližně tří desítek vozů bude pokračovat modernizace bezbariérových rychlíkových vozů řady Bbdgmee236 a očekává se zahájení dodávek také u prvních modernizovaných vozů typu Bmpee (dodavatel Pars nova) a ABpee (dodavatel PESA).

Modernizované vozy nabídnou cestujícím nové sedačky, klimatizovaný interiér, elektrické zásuvky 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Dosazena jsou nová WC s uzavřeným systémem. Vozy dostávají i nové posuvné dveře, které jsou za jízdy blokované. Modernizované vozy jsou nově vybaveny také pro tzv. zjednodušenou přepravu jízdních kol.        

Modernizace souprav pro dálkovou dopravu bude pokračovat také v roce 2014, kdy budou uvedeny do provozu zcela nové jednotky Viaggio Comfort od společnosti Siemens, známé jako railjet. Jedná se o moderní vysokorychlostní vlaky, které nabídnou nejvyšší kvalitu cestování na českých tratích. Od prosince 2014 budou nasazeny na linku Praha – Brno – Vídeň – Graz v kooperaci s rakouskými železnicemi ÖBB.

http://www.vlaky-vlaky.estranky.cz/img/original/55/1216-237-autor-jakub-pospisil-misto-brno-hl.n..jpg

Foto: Vlaky-vlaky

 

Zdroj: ČD

 

Náhledy fotografií ze složky 1216

 

 


Poslední fotografie


Facebook


Webarchiv


Mail list




Archiv

Kalendář
<< říjen >>
<< 2018 >>
Po Út St Čt So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        


Statistiky

Online: 3
Celkem: 189380
Měsíc: 5363
Den: 167